Edukacja Psychoseksualna

Edukacja Psychoseksualna:
Zajęcia wykładowo warsztatowe są przeznaczone dla młodzieży szkół podstawowych w klasach od V - VIII. Czas trwania zajęć 2 h lekcyjne.

Cel główny:
Uzyskanie wiedzy w zakresie rozwoju psychoseksualnego człowieka.

Scenariusz zajęć:
Na początek prowadzący przedstawia się klasie. Tłumaczy kim jest seksuolog i na czym polega jego praca. Nawiazuje do tematu dzisiejszych zajęć, wyjaśnia podstawowe pojęcia.

Ćwiczenia:
Uczniowie dzielą się w grupy kilku osobowe. Otrzymują arkusz papieru, na którym rysują sylwetkę dojrzałej kobiety, rysują wszystkie narządy płciowe. Po narysowaniu słowami określają nazwy narządów płciowych kobiety. Ważne jest aby napisać te nazwy, które są dostępnie nie tylko w nazewnictwie medycznym, ale także potocznym.
Druga grupa ma zadanie podobnie jak pierwsza narysowanie sylwetki, jednak na to być dojrzały mężczyzna. Dalsza część zadania jak w grupie pierwszej. Zadanie ma na celu zapoznanie się ze swoja fizycznością, określeniu płci seksualnej.
Po wykonaniu i omówieniu ćwiczenia przechodzimy do kolejnej części określenia faz rozwoju psychoseksualnego człowieka z wyodrębnieniem na płeć męską i żeńska.
W dalszej części omawiamy pojęcia związane z fazą dojrzewania, uwzględniając aktualne problemy życia seksualnego młodzieży. Edukacja w zakresie masturbacji: - czym jest masturbacja. Bardzo często z masturbacją związane są mity, które oceniają masturbację w kategoriach grzechu. Ta cześć ma na celu obalenie mitów i ukazanie masturbacji jako elementu rozwoju psychoseksualnego.
Następnym pojęciem jest inicjacja seksualna, wyjaśnienie pojęcia, w jakim wieku rozpocząć inicjacje seksualną.
Na zakończenie uzupełnienie wiedzy to antykoncepcja, rodzaje antykoncepcji, fakty i mity dotyczące antykoncepcji i używania prezerwatyw.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress